עלילות מסדר הדבש

קורותיה של מערכת משחק תפקידים בעולם דמיוני ושל חבורת גיבורים אמיתיים ושה"מ קצת פחות

שם:
מיקום: Israel

יום שני, יוני 05, 2006

לגלגת תומאל באם - תקציר הרקע - חלק שני

כמובטח המשך הרקע

2. אקולוגיה -
2.1. שטח - הג'ונגלים משתרעים על פני מיליוני קמ"ר. אבל מינקותם ועד לרגע התחלת המערכה, השחקנים גרו בתא שטח קטן בג'ונגל בגודל כמה מאות קמ"ר. מדרום, מערב ומז' תוחמת את האזור ביצה וולקנית; מצפון תוחמת את האזור שרשרת של עצי ענק באורך של כ-20 ק"מ וביניהם פרוסות בצפיפות רשתות קורים של עכבישי ענק.

2.2. טופוגרפיה וגיאולוגיה - מישור בגובה פני הים, אין הרים, גבעות או עמקים או כל מאפיין טופוגראפי אחר. הסלע הדומננטי הוא גיר. האדמה הדומננטית - חול וגיר, יש ריכוז גבוה של מינרלים ומחצבים -יהלומים ואבני חן, כבול, נפט. באזור יש פעילות וולקנית: ביצות וולקניות - שמורכבות מבריכות של בוץ רותח; גייזרים, ו"בארות" לבה.

2.3. הידרולוגיה - עשרות ברכות קטנות בשטח שנע בין כמה עשרות לכמה מאות מ"ר, רובן מהיקוות של הגשם. רוב מי האזור מתנקזים אל הביצות, או מחלחלים דרך האדמה לשכבת מי התהום.

2.4. אקלים - אקלים שמזכיר אקלים טרופי בעולמנו בכמה הבדלים. אין כמעט הבדלים בין העונות. הטמפ' בתקופות ה"קרות" יותר הן בין 20-30 מעלות ובתקופות החמות יותר 30-40. לחות תמידית של כ-90 אחוז. יש כ-48000 מ"מ גשם בשנה (לא זו לא טעות - ארבעים ושמונה אלף מ"מ גשם - 48 מטר של מים על כל מ"ר!!! כן אני יודע שזה מטורף ושזה אומר שיורד גשם כל הזמן, ושמיד עולה השאלה לאן כל המים האלה נעלמים, כי בכל מקום נורמאלי זה היה אמור ליצור ביצה ענקית, אבל השחקנים התעלמו מהעניין, אז זה כנראה לא ייפתר לעולם מחוץ למוחו הקודח של השה"ם וכתביו הקודחים לא פחות או במילים אחרות - "אויה אויה מה מר גורלו של השה"ם".....).

2.5. צמחייה - בגדול צמחייה טיפוסית ליערות גשם: עצים דקליים מכל מיני סוגים (הרבה עצי קוקוס); פיקוס, קפה, קקאו, פפאיה, בננה, עצי לחם, עץ קאפוק, אננס, אבוקאדו וכד' לכולם גרסאות מוגדלות בהרבה מאלה שלנו (כאמור כמה מהעצים מגיעים לגובה מאות מטרים); עשבים פרחים ושיחים אופייניים לג'ונגל טרופי, אין עשב, יש הרבה שרכים ומטפסים ממשפחת הליאנות ("החבל" של טרזן) וקרני אייל; פרחים מרהיבים - בעיקר סחלבים מכל מיני סוגים; במבוק; קני סוכר ועוד.

2.6. פאונה - יונקים: טורפים (סוגים מסויימים של קופים, סמורים, טגריסים); בהמות (חזירי בר, טפירים, דובי נמלים); נברנים מכל הסוגים (חולדות, ארנבים וכד'); קופים מכל מיני סוגים ועוד. זוחלים: לטאות ונחשים ממגוון סוגים ומינים. בעלי כנף: עופות וציפורים טרופיים - תוכים, עופות דורסים וכד'; דגים וסרטנים (במגוון הברכות)- מגוון סוגי דגי מים מתוקים - בורי, אמנון, פורל, מושט, זאב מים, דיונונים (יעני קלאמרי), צדפות, סרטנים ועוד. חרקים: מיליוני זנים של חרקים מכל סוג, צבע וגודל אפשרי; מפלצות תבוניות חסרות תרבות - will o wisp, יסודנים, דרקונים ירוקים, ועוד; מפלצות חסרות תבונה ותרבות - גיראלונים, לטאות חשמל, "פודינגים", חיות ענק, בזילסיקים, BEHIR, תולעי ענק ממגוון סוגים, שחקני ד.נ.ד ועוד (אני יודע איציק כבר השתמשתי בבדיחה הזאת מליון פעם, אבל תודה שהיא מוצלחת!!).