עלילות מסדר הדבש

קורותיה של מערכת משחק תפקידים בעולם דמיוני ושל חבורת גיבורים אמיתיים ושה"מ קצת פחות

שם:
מיקום: Israel

יום ראשון, אוקטובר 15, 2006

יסודנים

זמן רב לפני שיצאו למצפה (הרבה לפני שהמלחמה התחילה), ניסה פרנג'ין לאסוף מידע על יסודנים. לשם כך הוא תחקר את כל מי שהיה בידו ולהלן המידע שהצליח לאסוף -

ליקאנו סיפרה שמעולם לא פגשה באחד ואין לה ידע רב בנושא. לפי הסיפורים שהיא מכירה, הם אמורים להיראות כמו גושים של חומר/אנרגיה (אדמה על כל סוגיה, אש על כל סוגיה וכד') שזזים ונעים לאן שהם חפצים. ככל הידוע לה אין להם שפה כמו במובן של הגזעים האנושואידים, ולכן היא לא יודעת איך אפשר לתקשר איתם. היא ניחשה שבעזרת לחשים מתאימים אולי אפשר ליצור קשר. בכל מקרה האגדות מלאות סיפורים על יסודנים שתקשרו עם אנושאידים (היא ציינה בין השאר מבלי לפרט, את הסיפורים על יוטיה ושיחותיו עם אדמת המדבר ואגדה על טרין דר הענן, ששכנע יסודן אויר בצורת ענן, לשמש לו כבית). היא גם הזכירה את בחירי החול הסאטארים, בעלי הקשר המיוחד עם סוג של יסודני אדמה שנקראים "יונקי חול", שבעת מלחמה משמשים להם כבהמות רכיבה (אני מזכיר, שאחיו הגדול של פורטמאר היה בחיר חול שכזה).

אוטארפור, ציין שהוא אינו מומחה לנושא. הוא חזר על מה שאמרה ליקאנו ובנוסף הזכיר שפעם, בארוחה חגיגית בה ישב ליד טרין דר הענן, הוא שמע מפיו תיאוריה, שלמעשה כל האויר מסביב לעולם הוא יסודן אויר ענק אחד בעל תבונה, שמגן על העולם מפני חום השמש, כוכבים נופלים וסכנות אחרות שמאימות מבחוץ.

נאיל - נראה היה שיש לה ידע רב בנושא, אולם מסיבה כלשהי הקשורה בדתה, היא לא יכולה הייתה לפרט. היא כן נתנה הסבר קצת יותר יסודי ומקיף באשר לתופעה -

לדבריה, אין דבר שהוא דומם לגמרי - בכל דבר יש מעט חיים. יסודנים הם פיסות של חומר, שמישהו העצים והגביר את כוח החיים בתוכו לפני עידן ועידנים על ידי זה שטמן בהם חלקים מנשמתו. סוד יצירת היסודנים אבד עם השנים. היום יסודנים חדשים נוצרים על ידי זה שיסודנים עתיקים טומנים חלק מנשמתם בחומר שאינו חי כמותם.

מכיוון שהם "גזע" שונה לחלוטין מכל גזע בע"ח/צמחי/חרקי וכד', התבונה שלהם שונה לגמרי. ולכן אין להם שפה ואין תקשורת במובן שמוכר לנו. אם צריך, יש סוג של מטילי לחשים עם יכולת מסוימת לתקשר עם חפצים דוממים שמסוגלים לתקשר עימם.

יש יצורים שמקורם ביסודנים, שנלכד בהם חלק כה גדול של נשמה תבונית עד כי הם סיגלו חשיבה כמו-אנושית ואף דיבור בשפה. אולם אלה נדירים והם גם איבדו חלק גדול מתכונותיהם כיסודנים עד כי ניתן להתייחס אליהם כאל גזע בפני עצמו.