עלילות מסדר הדבש

קורותיה של מערכת משחק תפקידים בעולם דמיוני ושל חבורת גיבורים אמיתיים ושה"מ קצת פחות

שם:
מיקום: Israel

יום שלישי, יוני 06, 2006

לגלגת תומאל באם - תקציר הרקע - חלק רביעי

4. דמויות מרכזיות ללא שחקן -

4.1. האפוטרופסים של החבורה - אלה שהביאו אותם לכאן וגידלו אותם -

4.1.1. ה"נלפיד" -
קודם כל לגבי השם - ברור היה לקבוצה שמדובר בתואר כלשהו ולא בשם, אבל כולם כולל הם קראו לו כך מאז ומעולם. הקבוצה גם ידעה (ועד היום לא יודעת) אם בכלל יש לו שם ואם כן מהו (קצת יותר פרטים על המושג "נלפיד" התגלו מאוחר יותר במהלך ההרפתקה - על כך בהמשך).
ה"נלפיד" הוא חצי אלף, נראה בוגר אבל חסר גיל, 1.66, אתלטי מאוד, (אין לו גרם אחד של שומן מיותר...), חתולי, עור בהיר אבל שזוף מאוד, עיניים אפורות כהות, שיער קרח מגולח, פנים בעלות תווים חדים. גופו מכוסה צלקות קעקועים במגוון צורות שנראות שמשתנות כל הזמן. לבוש בד"כ בגדי פשתן פשוטים, הולך יחף.
שקט, רציני וממעט לחייך (יכול היה לא לדבר או לחייך כלל במשך שבועות וחודשים), קשוח, קפדן, סגפן, ישר מאוד, כנה מאוד, מלא בהדרת כבוד מלכותית, מסביבו הילת עוצמה אדירה. בעל חושים חדים בצורה יוצאת מגדר הרגיל (לפעמים נראה היה כי הוא "רואה" דרך קירות, מעולם בני החבורה לא היו עדים למשהו או מישהו שנעלם מעיניו/אוזניו/אפו, באימוני הלימה הוא היה נלחם לעיתים בעיניים מכוסות ועדיין מביס כמה מהם בו זמנית). בעל ידע עצום בכלל ובלחימה בפרט (נראה שאין סוג של נשק, שריון, טכניקת לחימה שאינו מכיר). היה לו ידע מסוים בקסם והטלת לחשים, אולם החבורה מעולם לא הצליחה להבין עד כמה.
ללא ספק דמות האב של החבורה. שימש כמחנך, מודל לחיקוי, ומורה באין ספור תחומים - סגנונות הלחימה השונים, גישוש, התגנבות, סיור, דת, מוסר, הכרת הטבע וכד'.

4.1.2. ליקאנו -
חצי אלפית מבוגרת מאוד (בת כ-400), 1.55, שמנמנה (יחסית לחצי אלף), שיער כחלחל קצר, עיניים אדמדמות, תווי פנים נאים. לבושה בבגדים צבעוניים, תמיד מקפידה להתגנדר בלפחות שניים שלושה קישוטים (תכשיטי מתכת, נוצות וצעיפים צבעוניים וכד'). תמיד מריחה מבשמים.
ליקאנו היא אישה מלאת שמחת חיים והומור, צחקקנית ומצחיקה (אם תרצו ילדה שלעולם לא התבגרה), חמימה, פטפטנית, קלילה, מפוזרת, גנדרנית, נדיבה, אשת שיחה מרתקת (יש לה סיפור על כל דבר). אוהבת את הנאות החיים (אוכל, יין, שינה וכל השאר...). בעלת ידע עצום בהרבה תחומים תרבותיים (שפות, היסטוריה, אומנות וכד'). מיומנת בכל צורות האומנות (שירה, מוסיקה, ריקוד, ציור, פיסול, ארכיטקטורה). בעלת יכולת מסוימת בהטלת לחשים (בעיקר ריפוי).
שימשה במידה רבה כדמות אם לחבורה, בתחום הרוחני - הייתה תמיד אוזן קשבת, ומקור בלתי נדלה למילים חמות, ליטוף, אהבה וכד'. הייתה המורה שלהם לשפות, היסטוריה, מתמטיקה ואומנות (רק שהם לא כל כך התרכזו בשיעורים - אבל מי כן....).

4.1.3. לורמין -
גמד ישיש, בן כ-350, 1.20. רזה באופן יחסי לגמד. קירח, עיניים שחורות, עור כהה, פנים גמדיות טיפוסיות (סנטר רבוע, אף נשרי), פאות לחיים עבותות בצבע אפור-לבן של בגרות. לבוש תמיד בבגדים אפורים, שימושיים.
לורמין הוא גמד שקט (פשוט כמעט ולא מדבר כלל אפילו פחות מהנלפיד), רציני וחמור סבר. חסר חוש הומור, יבש ומנומס. חד וממוקד מאוד. חסכן, סגפן ומסתפק במועט. למרות גילו הוא במצב בריאותי מושלם, עובד ללא הפסקה וכמעט אינו ישן. בעל כישורים בכל תחום אפשרי במלאכות הבית והמשפחה - בישול, אפייה, עיבוד מזון (גבנות, קצבות, שימור ירקות ופירות, בישול משקאות משכרים וכד'), טוויה, אריגה, תפירה, בורסקאות, נגרות, פרזלנות פשוטה, ניקיון, ריפוי...בקיצור - עקרת הבית המושלמת.
במידה רבה שימש כ"דמות אם" לחבורה בתחום הפיזי - זה שרחץ, האכיל, תפר, ניקה, תיקן, חבש, סידר וכד'. הוא המקור לידע של חלק מבני החבורה במלאכות שונות.

4.2. דמויות נוספות -
יחד עם בני החבורה הובאו לאזור שתי נשים צעירות (אז פעוטות) שהפכו ל"אחיות" של הקבוצה ולבנות חבורה לכל דבר (לפחות מנקודת מבטו של השה"מ, הקבוצה לא תמיד קיבלה אותן, רק כשהיה צריך ריפויים כמובן....אויה אויה)
כל התארים (כמו התארים של בני החבורה עצמה) ניתנו להן בזמן זה או אחר על ידי הנלפיד. בד"כ אחרי אירועים בעלי משמעות שקרו להם -

4.2.1. באן ה"זמרת השמימית" -
אישה אנושית בגיל 16, 1.68, שיער ג'ינג'י מתולתל פרוע (אם כי היא צובעת אותו כל פעם בצבע אחר - לאחרונה בסגול). עיניים ירוקות, תוי פנים נאים. עור בהיר, דקיקה וחתולית. לבושה בגדים צבעוניים ותמיד אבל תמיד עונדת צעיף משלל נוצות צבעוניות ומגוון תכשיטים. עודה שריון עור מחוזק וחגורה חרב קצרה ופגיון.
תזזיתית, נוטה למצבי רוח (לעתים חביבה אופטימית וטובת לב לעתים סגורה ושקטה ופסימית). פלרטטנית, בעלת חוש הומור, גנדרנית. מנגנת מצוין על כמעט כל כלי נגינה, זמרת בחסד עליון. שחקנית מצוינת (מרבה "לנפח וליפות" את המציאות).
היא האחות הקטנה והמפונקת של החבורה. אילולי מצבי הרוח המשתנים שלה הייתה ללא ספק הכי אהובה אבל בדיוק כשאתה בטוח שאתה משוגע עליה היא יכולה להיכנס לאחד ממצבי הרוח שלה ולהפוך לכבדה מדכאת וגם קצת מגעילה ואז אתה בטוח שאתה לא סובל אותה.....

4.2.2. נאיל "גבירת היסודות" -
אישה אנושית בגיל 18, 1.72, שיער שחור ארוך חלק אסוף, עיניים שחורות, תווי פנים נאים, סנטר קטן ואף סולד. עור כהה, חטובה (מה שהחברה הסקסיסטים קוראים - "מלאה במקומות הנכונים", אבל אני לא כזה, אז אני לא אומר....). לבושה בגדים אפורים ירוקים פשוטים, ושריון שרשראות משובח. נושאת אלה ומגן. על צווארה גולת זכוכית ובה כל צבע אפשרי, המשמשת כסמל הקודש שלה.
שקטה אך לא מופנמת, רגישה, בעלת חושו הומור, יודעת להקשיב. בעלת אופי חזק. יש לה כישורי הטלת לחשים הדומים לאלה של כוהן (אם כי היא לא מגדירה עצמה ככוהנת) ויכולות ריפוי נוספות.
במידה רבה הייתה האחות הגדולה לחלק גדול מהחבורה (בעיקר כשהיו זקוקים לריפוי והשבת תכונות....).