עלילות מסדר הדבש

קורותיה של מערכת משחק תפקידים בעולם דמיוני ושל חבורת גיבורים אמיתיים ושה"מ קצת פחות

שם:
מיקום: Israel

יום שני, אוקטובר 09, 2006

הנלפיד - סיכום ידע

רגע לפני שינוי הכיוון, יש בידי הזדמנות מצוינת להשלים ולסכם את הידע שהצטבר אצל הקבוצה על הנלפיד (על התואר בכלל והאיש הספציפי בפרט). אני חייב לציין שרוב המידע נאסף בחודשים הראשונים של ההרפתקה. איכשהו, אולי הזמן שעבר (ממש כמו בחיים) גרם לכך שהחבורה הפסיקה להתעניין בנושא ולשאול שאלות. הנה מה שכן הצטבר, מחיבור הידע של הדמויות עוד בטרם תחילת המערכה, שיחות עם אוטארפור, פוילין, פורטמאר ומעט המידע שהצליחו לחלוב מליקאנו ולורמין בשנים האחרונות (בעיקר פליטות פה של ליקאנו)-

כמו שהחבורה ידעה מהתחלה, "נלפיד" (Nelfid) הוא תואר כלשהו. זהו מוסד תרבותי שמקורו בתארקוסאי נאהאראן (המכונה גם בפי רבים, "המערב החדש"), אולם הוא קיים גם בתרבויות עמק הוואקפיר (לשם הגיע עם הפלישה הגדולה של בתי אצולה מהמערב לעמק הוואקפיר, לפני מאות שנים רבות). מילולית, נלפיד הוא עיוות אנושי של מילה באחד הדיאלקטים האלפים העתיקים שפירושה "רב-מתנקש".

הנלפידים הם אלפים או חצי אלפים חסרי שם או מוצא ידוע. הם גדלים ומחונכים מינקות במסדר מיוחד, שפועל לצורך זה ומונה כמה עשרות בודדות של נלפידים (בכלל אין יותר מכמה עשרות רבות של נלפידים בכל רגע נתון). במשך מאות שנים, הם מוכשרים בכל אומנויות הלחימה והטלת הלחשים הידועים בעולם, ובקיאים בשימוש בכל כלי הנשק הפיזים והמנטאליים הקיימים. לאורך כל חייהם, הם עוברים השבעות וטקסים שמעצימים מאוד את כוחותיהם הגופניים והרוחניים (יש אימרה ש"גופו ורוחו של הנלפיד הם הנשקים החזקים ביותר שבנמצא") ומטילים עליהם מגבלות התנהגות (ראה מיד), ולפי כל העדויות הופכים אותם לקרים, תועלתניים, תכליתיים וחסרי רגש כמעט לחלוטין.

בתום הכשרתם, הם הופכים ללוחמים כבירים, בעלי יכולת לעמוד כמעט בכל התקפה וקושי פיזי, רוחני או קסום (הם נחשבים חסינים בפני רעל, קסם, כמעט כל סוג אנרגיה וכד'). יש אמונות עממיות רבות שטוענות שהם בלתי פגיעים ובלתי מנוצחים. כמה מגדולי הלוחמים בתולדות העולם היו נלפידים. רבים מהם שלא התפרסמו, אף עלו על כמה מהלוחמים הכי ידועים וחזקים, ולא נכנסו לתולדות העולם רק בשל אורח חייהם הצנוע והתנהלותם החשאית (ראה לעיל).

לאחר תום הסמכתם, הם מועברים לשירותם של בתי האצולה הגדולים. מרגע זה הם שייכים אליו ונחשבים לרכושו - בשלב זה הם גם עוברים טקסים רבי עוצמה שמסיימים את תהליך הטלת המגבלות וכללי התנהגות - בראשם נאמנות לקוד האתי מאוד מפורט שברובו הוא סודי. שני דברים שידועים לכל על הקוד - נאמנות כמעט מוחלטת לבית האצולה אליו נמסר הנלפיד, התנזרות מוחלטת מכל הנאות הבשר (הפרה של אחד הכללים אמורה להביא לאיבוד הכוחות ומוות איטי ביסורים. בכל ההיסטוריה של המוסד, לא ידוע על נלפיד שהפר את קוד ההתנהגות).

לכל בית אצולה גדול יש נלפיד בשירותו והוא מפעיל אותו כראות עיניו. הנלפיד משמש כאחד הקצינים הבכירים של הבית, כאשר לרוב הוא האחראי על כל נושא הריגול, הפעולות המיוחדות והאבטחה (לא אחת הוא מכונה "ראש המתנקשים"). הנלפידים משמשים גם כשליחים מיוחדים, יועצים לראשי הבתים ומפקדי צבא (כמעט תמיד בחשאי ומאחורי הקלעים, אפילו בעיתות מלחמה גלויה ופתוחה, הם לרוב לא מופיעים בגלוי בשדה הקרב, אלא פועלים לבד, או בראש קבוצות קטנות מאחורי קווי האויב, או כיועצים לצד המצביאים הרשמיים).

לגבי הנלפיד שגידל את החבורה. אני מרכז את מעט הפרטים שהחבורה יודעת עליו, מעבר למה שמסרתי בהודעות הראשונות (על הדמות עצמה, מראה ואופייה אפשר לקרוא בהודעת הרקע העוסקת בדמויות ללא שחקן בעת תחילת המערכה )-

הוא נחשב לאחד הנלפידים החזקים ביותר בכל הזמנים.

הוא נהג לבקר בג'ונגל לפני הגעתו לשם עם בני החבורה (ואני מזכיר לכולם שהג'ונגל הזה נמצא בקצה העולם שמאלה ורק בני תרבות בודדים הגיעו אליו בכל מהלך ההיסטוריה). הוא כרת הסכם כלשהו עם היצור הקטנטן, להביא לו יברינד ובתמורה להצניע ארסנל נשק עצום בעץ המלווה שלו.

הוא היה ביחסים טובים עם הפיקיסים, וקיבל מהם יברינד (אני מזכיר שזה משהו שהם אף פעם, אבל אף פעם לא נותנים לאף אחד, ורק כדי לסבר על האוזן - הם שומרים עליו יותר מאשר על הפודינג שלהם....).

במהלך ביקוריו באזור, הוא בא במגע עם לאמפו מונגי, ואף הציל אותו (מאוד לא אופייני להתנהגות המחושבת וקרת הלב של נלפידים). מאוחר יותר הוא גם קיבל תחת חסותו ילד מונגי, ואף הוכרז על ידי המונגים כ"אלולי" (דבר מאוד מוזר שכן המונגים, באים במגע רק עם מי שיש לו"לב טהור", וכמו שאפשר להבין, נלפידים, שעוסקים בכל הפעילות המלוכלכת של בתי האצולה, לא בדיוק עונים להגדרה. כמו כן, מעולם, בכל תולדות המונגים, לא ידוע על מישהו שהוא "לא מונג" שהוכרז כ"אלולי").