עלילות מסדר הדבש

קורותיה של מערכת משחק תפקידים בעולם דמיוני ושל חבורת גיבורים אמיתיים ושה"מ קצת פחות

שם:
מיקום: Israel

יום שלישי, יוני 06, 2006

לגלגת תומאל באם - תקציר הרקע - חלק שלישי

3. אוכלוסייה ותרבות

3.1. אוכלוסייה

3.3.1 מספר וחלוקה לגזעים - ככלל בני הקבוצה ומלוויהם הם היצורים התבוניים היחידים בתוך תא השטח בו התחלנו לשחק (אני יודע ש "שחקני מו"ד תבוניים" זה אוקסימורון, אבל גם אני כזה אז מותר לי להגיד). מה קורה מחוצה לו לא היה ידוע לקבוצה (זה יתגלה בהמשך).

3.3.2 כלכלה - בני החבורה מתקיימים מציד, דיג וליקוט ומעט חקלאות (ברמת גינת ירק). יש שימוש בנפט מנביעות טבעיות כחומר בערה לבישול ותאורה. מעט מלאכה הכרחית כדוגמת יצירת בגדים, עיבוד מזון ויצירת כלים (בעיקר תיקון). יש מסחר חליפין עם גורמים מחוץ לתא השטח שלא היו ידועים לבני החבורה.

3.2. תרבות

3.2.1. אוכל - המרכיבים העיקריים הם פירות טרופיים, בשר ציד ודיג. יש אכילה מרובה של פרות בצורתם הטבעית. רוב המאכלים שאינם על בסיס פרות בלבד נעשים בבישול במים בתוך קדירה (נזידים למיניהם), בחגים ואירועים מיוחדים צולים בשר על האש או מטגנים אותו (הטיגון נדיר בשל האנרגיה הרבה הכרוכה בהשגת שומן). כאשר כן מטגנים, משתמשים בעיקר בשמנים המופקים מצמחים שונים; משקאות - מלבד מים ומיצים מפרות, אין משקאות יום יומיים אחרים (אין חלב, בירה, יין וכד'...). המשקאות האלכוהוליים היחידים הם ליקרים ממצי פירות, יין דקלים ושיכר מדבש דבורים.

3.2.2. לבוש - הבגדים הם מאוד פשוטים, מינימליים ופונקציונאליים. הם עשויים בעיקר מעורות של חיות, נוצות וסיבים של עצי קאפוק, הדומים לפשתן (לבני החבורה יש גם בגדים העשויים מצמר או בד אצל אלה שבאו מהמרחקים....). הדגש הוא על נוחות. הלבוש העיקרי הוא אזור חלציים.

3.2.3 טכנולוגיה - ברשות החבורה כלי עבודה, נשקים ושריונות ממתכת, שניתנו להם על ידי אלה שגידלו אותם (הם כנראה הובאו מחוץ לאזור). כמו כן יש מגוון רחב של כלי אבן עץ וחרס.

3.2.4. אומנות - איש מבני החבורה לא הביע עניין בתחום כך שאין להם ידע מיוחד על תחומים אלה.

3.2.5 שפות - השפה העיקרית המקובלת בין בני החבורה וכשפה משותפת בכל האזור היא כאמור הסאטארית. שפה זו דומה לשפות ההודו-אירופאיות בעולמנו (נטיית הפועל דומה, קיים ריבוי זמנים, סדר המילים זהה, יש תוויות לפני שמות העצם לציון ידוע ואי ידוע, ישנם שרידי יחסות, אין ציון זכר/נקבה בשם וכד'). הכתב הוא עיצורי אלפא-ביתי (26 עיצורים) אם כי יש שימוש רב בלוגוגראמות (הן מתוך סימני העיצורים והן כמה עשרות סימנים נוספים). הכתיבה מתבצעת על גבי לוחות חימר בגדלים שונים, באמצעות הטבעת סימנים באזמל קטן. אם סיום הכתב הלוחות משמשים לכתיבה חוזרת (במקרה של שימוש חד-פעמי) או נצרפים בתנור מיוחד במקרה של צורך לשמרם.

3.2.6. היסטוריה - בני החבורה גדלו מאז ינקותם בתוך תא השטח הקטן שבין הביצות הוולקנויות (גו אלו צ'יג) לרשת קורי העכביש (גו תו פאסו). הם גודלו על ידי חצי אלף, נלפיד (כך קוראים לו כולם למרות שברור שזה התואר שלו ולא שמו), גמד בשם לורמין וחצי אלפית בשם ליקאנו. ברור להם שהובאו לכאן בגיל מאוד צעיר על ידי הנלפיד ובני לוויתו לצורך הגנה על חייהם מפני איום כלשהו. ממידע שצברו ישירות ובעקיפין הם גם יודעים כי מוצאם הוא ממקום מרוחק בצפון (הרחק מחוץ לג'ונגלים). מאז ינקותם, הם בודדו בכוונה מהעולם החיצון ונאסר עליהם לצאת את גבולות האזור. היחיד שאי פעם יצא מהאזור היה הנלפיד והוא היה מביא איתו מידע ואספקה. נקודת הזמן שבה מתחיל המשחק כשנה אחרי שהנלפיד יצא למסע האחרון שלו ולא שב (זהו פרק זמן ארוך במיוחד להיעדרות שלו). הג'ונגל מתחיל להתעורר ולהשתנות......(ובשלב הזה כמה מידידי בטח יצעקו - טוב אז מה זיינת לנו את המוח ארבע מאות עמודים של מידע לא רלבנטי - היית צריך להתחיל בסעיף האחרון, ממש כמו שהשחקנים טענו, אבל אני השה"ם אז תקפצו לי.......)

1 Comments:

Blogger Unknown said...

קופץ בשמחה (:

8/20/2009 5:24 לפנה״צ  

הוסף רשומת תגובה

<< Home