עלילות מסדר הדבש

קורותיה של מערכת משחק תפקידים בעולם דמיוני ושל חבורת גיבורים אמיתיים ושה"מ קצת פחות

שם:
מיקום: Israel

יום חמישי, יולי 27, 2006

יצורי סרע

מכיוון שזו כבר פעם שלישית שהחבורה נתקלת ביצורי סרע, ומכיוון שהם כבר צברו מידע רב (מאוטאפור, פורטמאר וסתם צפייה בהם), זו הזמנות מצוינת לסכם את הידע שיש לחבורה על יצורים אלה.

סרע sra'- (ברבים סרען - מילולית בשפתם - "האנשים")- הם יצורים דמויי אנוש מרושעים. מקורם בבני תערובת של שדים ואנשים שהחלו מתקבצים ומתרבים. יש סוגים רבים של סרען בהתאם למוצא השדי, האנושי ולשינויים אבלוציוניים.

גופם אנושי מעוות, בד"כ בעל עור מצולק ושעיר (עד כדי פרווה בחלק מהמקרים) צבע עורם משתנה - בד"כ אפור עם פסים אדמדמים, ראשם הוא תערובת של בני אדם וחיות (הצורות המקוריות של השדים). המינים העיקריים כוללים תערובת של חתולים, ארנבות, כלבים, זאבים, דובים, צפרדעים נחשים ועוד. יש להם טלפיים חזקות ושיניים חדות מאוד וחלק מהם ארסיים. הפוריים (ראה מיד) שבהם מתרבים כמו בני אדם (הם מסוגלים גם להזדווג עמם וליצור בני תערובת).

הם חזקים ומהירים יותר מבני אדם ולרוב מסוגלים גם להתמזג עם סביבתם, יש להם חושים חייתים של ריח, שמיעה וראיה. לחלק מהם יכולות קסומות מוגבלות בהתאם למוצאם - הסוואה, שקט, היעלמות מעין, טלקינזיס וכד'.

הם טורפים ומתקיימים בעיקר מציד לקט וביזה על דמויי אנוש אחרים (הם אוכלים את בשרו של כל יצור, כולל סרען אחרים ואנושיאדים אחרים) אבל לפעמים גם מעבדים בעזרת עבדיהם שטחים חקלאיים וסוחרים עם מי שמספיק חזק לעמוד מולם ומוכן להיות עמם המגע.

הסרען חיים בלהקות של 50-400 פרטים. יש להם שלושה מינים - "מפרים"; "לוחמים" ו"מולידים". המפרים הם תמיד המנהיגים וסגניהם. הם נקראים כך כי יש להם יכולת להפרות את המולידים. הלוחמים, דומים בכל למפרים מלבד העובדה שהם עקרים. המולידים (שלפעמים מתייחסים אליהם כאל נקבות הסרעים), הם שקטים, פאסיביים, כמעט חסרי אנטלגנטציה.

כאשר יש חוסר באחד המינים קיימת תופעה של מטאמורפוזה - אם למשל המפרים הבודדים שקיימים בלהקה מתים, אחד הלוחמים (בד"כ החזק ביותר), הופך לפורה וכך "משנה את מינו". אם יש חוסר ב"מולידים" כמה לוחמים והם עוברים מטאמורפזה ל"מולידים".

בלהקה יש היררכיה נוקשה - מנהיג חזק שכל המולידים" הן "נשותיו" וכמה סגנים המורשים מידי פעם להזדווג (תמורת הישגם, שירותים מיוחדים או סתם לפי המצב רוח של המנהיג), מתחת נמצאים כל שאר הזכרים הרווקים (יש תופעה רחבה של הומוסקסואליות אלימה בקרבם בד"כ כאמצעי להטלת מרות וגיבוש מעמד). ללהקה (כלומר למנהיגה) יש בד"כ גם כמה עשרות עבדים (יצורים בני אנוש אחרים).

לעתים, יש התאגדויות גדולות יותר של סרען - כמה להקות יוצרות משפחה (2000-6000) ולה מועצה, כמה משפחות יוצרות שבט (30000-80000) כמה קבוצות יוצרות קונפדרציה או עם (לרוב מאותו גזע). שבטים ועמים נשלטים בד"כ על ידי שושלות של סרעכלם (ראה מיד) - מלכים כאלה משתלטים לעתים על קבוצות טרולים, ענקים, ויוצרים ממלכות סרע גדולות. כללי ההתנהגות של המסגרות מעל הלהקה דומות לאלה האנושיות המקבילות (רופפות מאוד בעת שלום, בעת מלחמה בגורמים חזקים מתאחדות תחת מנהיג מאוד חזק, משך חיים מאוחד קצר יחסית).

הם סוגדים לשדים רבי עוצמה המהווים את פטרוניהם.

סרעכלם - (בריבוי סרעלמן - מילולית - אדוני הסרע) - אלה סרען אצילים המופיעים כבודדים וכקבוצות (הם נוצרים בין היתר כאשר גנים של סרען טהורים שמקורם מאותו שד מתלכדים, או כשאר הם מזדווגים זה עם זה).

הם גדולים, חסונים, וחכמים יותר מסרען רגילים ויש להם כוחות קסומים פנימיים חזקים לעתים חזקים מאוד. יש להם יכולת כמעט היפנוטית לשלוט בסרען רגילים וכריזמה רבה (גם כלפי אנושאידים אחרים) והם נחשבים כמעט קדושים בקרב הסרען. בשל כל אלה הם לרוב משמשים כמנהיגים של הקבוצות הפוליטיות הגדולות.

גופטאץ היה סרעכלם, ומכאן טובה הגדולה שצמחה מהריגתו (היה לו פוטנציאל לאחד סרען רבים וליצור ממלכה מרושעת) והמכה הקשה ללהקה שאיבדה אותו.