עלילות מסדר הדבש

קורותיה של מערכת משחק תפקידים בעולם דמיוני ושל חבורת גיבורים אמיתיים ושה"מ קצת פחות

שם:
מיקום: Israel

יום שלישי, נובמבר 28, 2006

חלק 40: הגזלה

לאחר הפרידה מפלגטון, הם המשיכו להתקרב ליעדם. כבר ממרחק היה סירחון איום של עשן גופרית ורקב שרק לאחר כמה שעות אפשר היה להתרגל אליו ולפעול בו מבלי לקבל בחילה משתקת. רק ביום שלמחרת הם הצליחו להתקרב למרחק ראיה מהמקום.

בהתקרבם, הם מצאו מבנה רבוע, חצוב בסלע, ברוחב ואורך של כ-30 מטר וגובה של כ-3 מטר. במרכז הקיר הדרומי הייתה דלת עץ ברוחב וגובה של כ-3 מטר. משני צדי השער, בפינות העליונות, היו חרכי ירי. לצד הדופן המערבי הייתה בריכה בקוטר של כ-15 מטר.

החבורה החלה לתצפת על המבנה. לאחר יום שלם בו לא התרחש דבר, ז'נה התגנב אל המבנה והחל עורך סיור. הוא טיפס עליו, הקיף אותו וחיפש דלתות נסתרות, ללא הצלחה. הוא כן הצליח להבין את מנגנון ההפעלה של הדלת (היא מוזזת הצידה באמצעות מנגנון מכני המופעל מבפנים). כמו כן הצליח להציץ בהיחבא אל חרכי הירי ולראות שמדובר בתאים קטנים חצובים בסלע, בכל אחד מהם מוצבים שני סרעלודים חמושי ברובי קשת. הוא גם הצליח לעקוב אחרי זמני החלפת המשמרות. לאחר כמה שעות של סיור הוא שב לחבורה עם המידע.

בינתיים, החבורה גיבשה תכנית תרמית. גונד התקרב לשער, דפק עליו, וביקש להצטרף לגמדים בפנים ולשרת את שד האש (הם קיוו שהוא יתקבל ואז יוכל לאסוף עוד מידע בבפנים). קולות דקים (של סרעלודים) קראו לו להסתלק, קיללו אותו וטענו שאין להם צורך בעוד פסולת גמדית כמוהו. גונד היה צריך כוח רצון עז, כדי לא להתחיל ולפרוץ את הדלת ולהסתבך בקרב גלוי (או יותר נכון, הוא היה צריך לסתום את אוזניו מצרחותיו של הגרזן - "כוסיות, זה מה שקורה שמסתובבים עם כוסיות! - 'אוי, בבקשה בבקשה תכניסו אותי כדי שאוכל להיות מרגל של הכוסיות האחרות ואז במוח הענוג שלנו לחשוב על תכנית מתוחכמת...'- תפסיק להיות כוסית ותתנהג כמו גמד!, פשוט תפרוץ את הדלת תחתוך אותם ו..."). בסופו של דבר גונד חזר והחבורה המשיכה לתצפת ולטקס עצה.

לאחר יום נוסף הוחלט על תכנית פריצה פשוטה וישירה - בראדור הטיל לחשי הרדמה על התאים והצליח להרדים את הסרע-לודים, ז'נה פרץ את מנגנון השער בקלות והחבורה נכנסה וקטלה את הסרעלודים השומרים בשנתם (למורת רוחם של אאורוס ופרנג'ין שרצו ללכוד לפחות אחד בחיים בכדי לתחקר אותו).

החבורה החלה מתקדמת בשקט במבוך של הקומה הראשונה, כשז'נה צועד מלפנים מנסה לאתר ולפרק מלכודות. לעתים הצליח ולעתים לא (או כמו שהוא אמר להם בכל פעם שהם חטפו נזק ממלכודת שהוא הפעיל בטעות, - "היי, אני ז'נה הבלתי נראה, לא ז'נה מפרק המלכודות....יש סיבה שזה ככה..." הוא כמובן היה זריז מספיק בכדי להתחמק מכל מלכודת שהפעיל, מה שכאב יותר מהנזק הפיזי שנגרם להם....).

במהלך שלוש השעות הבאות, החבורה התקדמה עקב בצד אגודל עד שעברה את המבוך כולו. בזמן הזה כולם מלבד ז'נה, נפגעו על ידי מלכודות - הם ספגו פגיעות מחצים וחניתות, להבים משוננים, שער סורגים כבד שנפל מהתקרה, מטוטלת עם גרזן משונן, לבנים נופלות, ודלתות נסתרות ברצפה הנפתחות לבורות עם יתדות בקרקעיתם. בפינה הדרום מזרחית של המבנה הם גילו דלת ברצפה, המובילה לגרם מדרגות יורד. ז'נה פרץ אותה בקלילות (שגם היא עוררה טרוניות בנוסח - "מה הטעם לפרוץ את המנעול, אם ממילא אתה נפגע מהמלכודת" והוא כמובן ענה "מי נפגע מהמלכודת? אתם אולי נפגעים מהמלכודת, אני פשוט פורץ את המנעול ועובר לצד השני בלי בעיות...")

לאחר דקה שניים של ריפויים, הם ירדו לקומה מתחת. כמו שהגמדים תיארו להם, שתי הקומות מתחת היו קומות ששמשו להזנת תושבי המבוך בהבדל אחד - הקומה השנייה הייתה מעין לול ענק ובו מאות עופות ובעלי כנף מכל מיני סוגים וגדלים (תרנגולות בר, עופות הודו, אמו, שלווים, ברווזים, טווסים, חוגלות, תוכים, יענים ועוד). הקומה הבאה הייתה גן ירק של שרכים ופטריות. פרנג'ין ניסה לדבר עם כמה מהעופות שבקומה השנייה, אולם הן לא ידעו לספר הרבה, מלבד העובדה שמאכילים אותן היטב ומידי פעם "משחררים" אחת מהן החוצה....

הקומה מתחת התגלתה כקומת המגורים של הסרע-לודים. כמו הקומות מעל גם הגובה שלה היה כ-3 מטר. ז'נה ערך סיור מקדים בהתגנבות ומצא באולם חדר האוכל שני סרע-לודים ישנים (אני מזכיר שסרע-לודים הם יצורי לילה, וכעת היה יום בחוץ). הוא הרג אותם בשנתם, וסימן לחבורה שהשטח פנוי (ושוב חטף מבטי איום מפרנג'ין ואאורוס על שלא השאיר אחד בחיים לתחקור).

החבורה נכנסה לחדר האוכל בחוסר זהירות משווע וממנו המשיכו למטבח. הם החלו אוכלים, מחפשים דלתות נסתרות ואוצרות (והלוואי ויכולתי להגיד "לא בסדר החשיבות הזה", אבל אני לא). במקביל, ז'נה חזר לחדר האוכל וניסה להציץ דרך חור המנעול של דלת נעולה בקיר הצפוני של האולם. בדיוק באותו רגע, הדלת נפתחה וסרעלוד הופיע בה, לבוש שריון עור ואוחז שני פגיונות. שניהם היבטו זה בזה, אך הסרעלוד הגיב ראשון ודקר את ז'נה באחד מפגיונותיו. ז'נה נפל מחוסר הכרה (בבדיקה שיעשו מאוחר יותר יתברר שהפגיון היה מורעל). החבורה במטבח שמעה רעש כלשהו (גם ז'נה וגם הסרע-לוד היו טיפוסים שמתנהלים מאוד מאוד בשקט...), אך מרביתם בחרו להתעלם ממנו. בראדור יצא לראות מה קורה ולפני שהספיק להגיב, חטף צעקות על שהוא לא יודע להפריד בין ידע של שחקן לידע של דמות ומיד אח"כ נפגע על ידי הסרע-לוד, שהטיל עליו את הפגיון השני ונפל גם הוא מחוסר הכרה (גם הפגיון השני היה מורעל - איזו הפתעה...-ולא, זה לא היה "עונש" של השה"מ על משחק גרוע, סתם מקריות).

מכיוון שבראדור היה בשדה הראייה של גונד ואאורוס, הם ראו אותו חוטף פגיון ונופל, והבינו מיד שמשהו לא כשורה. השניים הסתערו אל תוך האולם, כשפרנג'ין מאחוריהם (הוא היה היחיד שעסוק בחיפוש אחר דברים משמעותיים ולא בלאכול ולשתות), והספיקו לראות את הסרעלוד נעלם אל תוך החדר. הם המשיכו בהסתערות אל תוך החדר, דרך הדלת הפתוחה, אך בינתיים הסרע-לוד הסתתר בחדר ונעלם מעיניהם.

פרנג'ין הצטרף אליהם לחדר, וגם הוא לא הצליח לראותו. הוא סגר אחריו את הדלת, כדי שהיצור לא יוכל לחמוק החוצה. בינתיים, אאורוס התרכז כמעה והבחין בו באמצעות גילוי הרוע שלו. הוא העמיד פנים שהוא לא רואה אותו, מתוך מחשבה שאולי יוכלו להערים עליו וללכוד אותו בחיים (משום כך הוא גם לא גילה את הדבר ברגע הראשון לגונד חמום המוח, שכבר הרג שני סרע-לודים ישנים בתאי השמירה).

לאחר רגע, בעוד אאורוס שוקל את צעדיו ופרנג'ין וגונד סורקים בעיניהם את החדר, הסרע-לוד תקף את גונד מתוך המסתור בשתי סכינים מורעלות והחטיא. הוא שלף שתי סכינים נוספות ורץ לעבר פינה אחרת של החדר מנסה להיעלם שוב. אאורוס ירה חץ ופגע פעם אחת ולא הרג את היצור הקטן, שנראה חסון הרבה יותר מסרע-לוד ממוצע. פרנג'ן זימן שתי גורילות שתקפו את הסרע-לוד ומחצוהו למוות ברגע קצר. הפעם היה תורו של המונג לחטוף מבטי איום מהפאלאדין שציין שכנראה מדובר במנהיג הסרע-לודים, להצטדק ולהגיד "אבל לא התכוונתי! אלה היו גורילות קטנות, לא חשבתי שהם יהרגו אותו בסיבוב, וחוץ מזה לא ידעתי שיבואו שתיים, ומי תיאר לעצמו שהם יפגעו בכל שלוש ההתקפות? אתה מכיר אותי, אני תמיד פוגע באחת משלוש וגם אז הנזק לא משהו....." (לזכותו ייאמר שהוא באמת התכוון להשאיר את הסרע-לוד בחיים, ובאמת טעה בהערכת הכוח שהפעיל, שלא כמו האחרים שלא התכוונו להשאיר אף אחד בחיים, ואפילו לא טרחו להצטדק, מקסימום אמרו "אופס, הוא מת?, מי תיאר לעצמו שמכה אחת מגרזן דו-ידני/התקפת סתר של גנב/ארבעה קליעי קסם יהרגו אותו במכה? איזו הפתעה, והגמד אפילו לא המיר את כל נקודות הפגיעה לנזק, רק חצי, באמת הפתעה....", וכדי שהשחקן לא ייעלב אני אוסיף שבינתיים פרנג'ין "השתקם" והתחיל פוגע כך בכל קרב, אבל את זה תראו בעצמכם בקרוב).

החבורה הסתגרה בחדר ונערכה להתקפה של הסרע-לודים, כשהיא יוצאת מתוך הנחה שהרעש יעיר אותם, ושעוד שניות אחדות הם יקומו יגלו את גופות חבריהם ויסתערו עליהם.

למרבה המזל מבנה המקום, והתנהלות הקרב היו לטובתם - רוב ההתקלות הייתה שקטה (הסרע-לוד התנהל בשקט כמעט מוחלט, והחבורה לא הספיקה לעשות הרבה, חוץ מלרוץ אחריו אל תוך החדר). הרעש הגדול היחיד, היה של הגורילות, והוא נמשך זמן קצר (הם פשוט הופיעו, קרעו את הסרעלוד לגזרים ונעלמו) והתרחש כולו בתוך החדר הסגור של המנהיג. חדר זה, כמו שאר חדרי המבנה היה חצוב בסלע ובעל קירות עבים במיוחד ולכן היה מבודד כמעט לגמרי מקולות. כך, לאחר דקה של המתנה מורטת עצבים, הסתבר שאיש לא שמע את מה שהתרחש.

החבורה נשמה לרווחה והחלה מתכננת את המשך צעדיה.

1 Comments:

Anonymous אנונימי said...

פרנג'ין לא נעלב כל כך מהר
המספר 1 בקוביה של 20 בהסתברות שלא קיימת בטבע- הוא במכוון- לא צריך לפגוע כשאין איום ממשי :)

11/28/2006 1:32 אחה״צ  

הוסף רשומת תגובה

<< Home