עלילות מסדר הדבש

קורותיה של מערכת משחק תפקידים בעולם דמיוני ושל חבורת גיבורים אמיתיים ושה"מ קצת פחות

שם:
מיקום: Israel

יום שני, יולי 24, 2006

סיכום הידע על הגיאוגרפיה של העולם עד כאן

רגע לפני שמתחילה המלחמה (אוי כמה שמשחקי תפקידים יכולים להיות אקטואליים), אולי כדאי לסכם את מה שהחבורה למדה על הגיאוגרפיה של העולם. הידע בא בעיקר מתחקור חלקי של אוטארפור (אם אחד מבני החבורה היה מציין ברקע שלו שהוא למד קצת, אז ליקאנו הייתה יכולה לספק ידע מאוד מקיף על העולם.... אבל מי שכבר קרא קצת בבלוג יודע ש"אויה אויה, מר גורלו של השה"מ" וכד'). אז הנה -

העולם הוא גליל, כאמור, החבורה החלה דרכה ברצועת ג'ונגלים (ששמה כזכור, לאגלגאת תומאל-באם) שאורכה (על הציר האורכי של הגליל) הוא אלפי ק"מ רבים (אף אחד לא באמת טרח למדוד בדיוק כמה - לתשומת ליבם של השחקנים שמחפשים אתגרים......).

מצפון לג'ונגלים יש רצועה של סוואנה, שמזכירה מאוד את הסוואנה האפריקאית מבחינה אקולוגית עם כמה מאפיינים ייחודיים (החבורה לא הצליחה לברר הרבה יותר מזה. דבר אחד כן ידוע - יש שם שבטי קנטאורים ופילים).

מצפון לסוואנה יש מדבר עצום ורחב ידיים שמשני צידיו, שרשראות הרים אימתניות - במזרח הרי נהארהאן, במערב שם לא ידוע. המדבר הזה מחולק לשלוש רצועות (החלוקה היא גיאו-פוליטית ותרבותית ולא גיאוגרפית. מבחינה גיאוגרפית הכל הוא מדבר אחד ענק)-

מצפון לסוואנה, שוכן "המדבר הסאטארי הגדול". זהו מדבר צחיח מאוד ומאוכלס בדלילות בשבטי נוודים אנושיים (המכונים סאטארים - משם באו פורטמאר וחבורתו), להקות של יצורי סרע מכל מיני סוגים ויצורי מדבר.

מצפון ל"המדבר הסאטארי הגדול", נמצא עמק הוואקפיר - כאמור, מבחינה גיאוגרפית אקולוגית זהו המשך ישיר של המדבר. תחומי העמק הם למעשה תחומי ממלכות האנוש ששוכנות לגדות הוואקפיר שהוא נהר עצום מימדים (אורך של אלפי ק"מ רוחב של מאות ק"מ רבות - כן! מאות רבות!) המתחיל בהרי נהאראן במערב וממשיך אל מעבר לשרשרת ההרים במזרח. תרבות עמק הוואקפיר היא הציביליזציה שממנה באה מרבית החבורה (מלבד פרנג'ין שנולד בג'ונגלים).

מצפון לעמק הוואקפיר (ושוב הגבול הוא תרבותי ופוליטי ולא גיאוגרפי, כי הכל הוא בעצם מדבר אחד גדול), נמצא "המדבר הקטן". מצפון לו - כבר לא ידוע.

עוד כמה דברים קטנים שעלו במהלך ההרפתקה ללא הקשר מיוחד-

הרי נהאראן משתרעים לגובה של עשרות ק"מ ושוכנים שם גמדים.

ממערב להרי נהאראן, משתרע עמק רחב ידיים ובו ציביליזציה נוספת שלפני כמה מאות שנים, הייתה במלחמה עם ממלכות עמק הוואקפיר.

הרחק מצפון לוואקפיר, נמצא ים ובו יש מקום בשם "האיים הלבנים".

במקום לא ידוע בעולם יש אי שנקרא "ליראד".