עלילות מסדר הדבש

קורותיה של מערכת משחק תפקידים בעולם דמיוני ושל חבורת גיבורים אמיתיים ושה"מ קצת פחות

שם:
מיקום: Israel

יום ראשון, מאי 18, 2008

שהייתה של פי בבית הקברות לפילים

מכיוון שהמערכה הסתיימה זה מכבר, ומכיוון שתכניות לפתוח במערכה חדשה בערבה עלו בתוהו, החלטתי לשחרר כמה דברים שנמסרו בזמנו לשחקנים מסוימים ולא פורסמו ברבים מחשש לסוג של ספויילר. אז הנה הדבר הראשון - קורותיה של פי בבית הקברות לפילים כפי שנמסרו לשחקן (מכאן גם הפנייה בגוף ראשון....):

1. כללי

ראשית, כפי שאת כבר יודעת הזמן עובר בצורה משונה במקום ויש שם מקומות הגורמים ליצורים תבוניים לשקוע בחלומות ולהתעורר כעבור שנים (מבלי שהם חשו כלל במעבר הזמן). חלק מהחלומות והחזיונות נראים מאוד מאוד מציאותיים......

בית הקברות לפילים אינו מקום, כמצויין בשיר שעובר מדורי דורות אצל אנשי הסוס. זהו רעיון שנוצר על ידי פיל שנכנס בו רסיס של נשמתה של ישות כמו-אלוהית לפני דורות רבים והפך ליצור תבוני ומכשף רב עוצמה. כשהוא מת הוא הפך לרוח, ורומם פיל נוסף לדרגת יצור תבוני עד שהוא מת וכד'. במשך הדורות הרוחות של השומרים (רובים פילים, אבל חלקם דמויי אנוש ויצורים אחרים) נשארו במקום והפכו לשוכניו.

2. מראה ותכולה

המקום מקביל לערבה בכל תחום (מזג אויר, מראה, אדמה, צמחייה), מלבד היצורים החיים - יש בו יצור חיי אחד - השומר ורוחות של רומים קודמים. כדי להגיע למקום יש לאתר את המחשבה של השומר או של אחת מהרוחות השוכנות במקום.

במקום יש מאות תילים של עצמות פילים, ערומים בערמות מסודרות שהשומר דואג ליצור ולשמר - כל אחד מסוגי העצמות בערמה משלה (ערמה של גולגולות, ערמת חתים, ערמת עצמות רגל וכד'). פה ושם יש שרידים של פילים עצומים שהשתמרו שלמים - לרוב שומרים קודמים של המקום, או פילים מיוחדים במינם, שהצטיינו מסיבה פילית כזו או אחרת. כמו כן יש שרידים של כמה עשרות יצורים תבוניים ולא תבוניים שניסו עם השנים להיכנס למקום ומתו בו (בעיקר חלקי שלדים).

יש כמה עשרות שרידים של כלי נשק ושריונות חלודים, שרידי כלי עבודה מטבעות מסוגים שונים וכמה תכשיטים וחפצי ערך עשויים חומרים עמידים - עשרה חישוקי זהב; 22 חישוקי כסף; טבעת חותם מאבן אופל ועליה קו בצורת גל ומשני צידו סולמית וכדור; מסכת זכוכית כחולה; סיכת זהב משובצת יהלומים בצורת ורד; ספל חרסינה עדינה ומשובחת (חלק מסט שנשבר כולו); פיסות אריג משי בצבע ארגמן עמוק שכנראה היו חלק גלימה ענקית; נוצות כחולות, של ציפור לא ידועה שפזורות בכל מקום.

3. שוכני המקום -

השומר הנוכחי הוא ארדודליפ (ardodlip) - פיל שהתעורר להיות יצור תבוני על ידי רוחות הפילים בבית הקברות לפילים. משמש שומר ומגן על המתחם. הוא איטי מאוד (מדבר לאט), מרחף מאוד, חושב על כמה דברים במקביל ולא תמיד בצורה לינארית, וכך גם דיבורו. יכול לשקוע בהרהורים באמצע שיחה למשך דקות ארוכות. טוב לב ונדיב, אך יכול להיות מאוד קשוח ואכזרי. מידי פעם מסייר בערבה לצרכי מודיעין מסכל. נמנע מלהתערב בכל מה שלא קשור למשימתו.

הרוחות -

לעומד מן הצד הן נראות כאילו הן חיות, אולם לאחר הכרות קצרה ניתן להבחין בברור שהגוף שלהן הוא אשליה. הן לא רוחות רפאים רגילות, שממש נמצאות בחוץ אלא יותר משהו לא מוחשי שיכול להופיע במוחם של יצורים חיים (סוג של רעיון או מחשבה). הם יכולים לבחור בפני מי ואיך להתגלות. למרות הכוח העצום שזה מקנה להם (בעיקרון הם יכולים להופיע כמו כל דבר שהוא), הם אף פעם לא עושים זאת, וכאשר הם כן מתגלים זה תמיד בצורתם המקורית, כשהיו עדיין בחיים (בד"כ פילים).

בגדול, הם דומים לארדודליפ באופים - מאוד פשוטים, איטיים, מרחפים, לא תמיד ברורים. טובי לב, אך מסוגלים לאכזריות וקשיחות מחרידים.
כמה רוחות בולטות ופעילות שמתגלות לך במהלך השנים (והשמות שנראה לך שהכי מתאימים להם, לא ברור לך למה, פשוט כך....) -

שפטיול (Shpatyol) - במקור פילה. יצור פשוט ולבבי, מדברת וחושבת כל הזמן על ההנאות הפשוטות בחיים - אכילה (בעיקר של פירות שהם נדירים בערבה ולכן נחשבים לפינוק עבור פילים), שינה ומשחקים. מרבה לצחוק מכל שטות ולפטפט על כל מה שעובר בראשה. מאוד תמימה ומאמינה כמעט לכל דבר שמספרים לה אבל שכחנית גדולה.

ליקפים (Likpim) - במקור פיל, יצור פיקח מאוד, סקרן ואוהב ללמוד. יודע לספור עד עשר (בניגוד לרוב רוחות הפילים האחרות) ואפילו לקרוא כמה מילים בסטארית (שוב דבר נדיר בקרב פילים, אפילו כאלה שרוממו לרמה תבונית). תמיד שואל שאלות, תמיד מקשיב לכל מה שמספרים לו. מטיל ספק כמעט בכל דבר, אך לא פוסל מאום.

צאלמיפ (Tzalmip) - במקור פילה. יצור אמיץ ונחוש. אינה מפחדת מדבר. מאוד תקיפה, מאוד כאריזמטית. מאוד חזקה (מסוגלת להדוף בכוח מחשבתה כמה מעמיתיה). אוהבת לשחק ולהשתובב, אם כי במידה. בעיקר נהנית להתאמן בהפעלת כוחותיה נגד רוחות אחרות ונגד עצמה (מאין אימוני/משחקי קרב).

זילפיזיפ (Zilpizip) - במקור דר אדמה (אלף) ישיש, סוג של דרואיד/שאמאן שהגיע למקום במהלך נדודיו ומצא עצמו נבחר להיות שומר, לאחר מאות רבות של שנים עם אנשי המקום, איבד הרבה מ"אנושיותו" והפך דומה מאוד לפילים המרוממים. אם כי בניגוד אליהם הוא יודע קרוא וכתוב ויכול לנהל שיחה קוהרנטית במשך זמן מה (אם כי לא תמיד רוצה). הוא מאוד שובב ומרבה בתעלולים ומתיחות.

אלה הרוחות ששמחות להתגלות מידי פעם ולתקשר (את חשת שיש עוד כמה עשרות, אולם הם פשוט לא התגלו). לא משנה כמה תבקשי, הם לא יגלו שום מידע על מהות המקום או מהותם שלהם (מלבד מה שכבר סיפרתי, שזה משהו שפי יכולה להסיק לבד). הם כן ישמחו מאוד לשמוע על העולם שבחוץ ולהקשיב לדיבורך כמעט בלי סוף (במיוחד ליקפים ושפטיול).

4. אירועים -

סה"כ אין אירועים בולטים מיוחדים. זילפיזיפ מרבה למתוח אותך במשך השנים, אולם גם את מתחת אותו כמה וכמה פעמים (לקורת רוחו ורוחם של האחרים) כך שזה בסדר. מידי פעם מגיע פיל זקן או חולה למות במקום. גופתו נרקבת אט אט עד שהיא מתפוררת לגמרי ועצמותיו נלקחות למקום המתאים. חוץ מזה הרבה טיולים הגות מחשבה, לימוד ויצירת חפצים (כל מה שדיברנו). אלא אם כן יש דברים נוספים.

5. שירים -

הרוחות מרבות לחבר ולהשמיע שירים קצרים ולא ברורים (אם תרצה מקבילה כלשהי להאיקו) -

האל הוא אינו אלא
וגם דרקון שוכן שם
הזעם הרגוע, יצר את
ההורס, הבונה, החולם, החושב
הראשון

דרת העולם, אינה שמורה
וגם הרקיע גלמוד וערירי
העננה הסלעית שראית היא
הבונה, המחריבה, ההורגת, המולידה
האהובה

בתיק של, אינו ברור
וגם הנעלם נראה בכל
בחום הקפוא נמצא בסתר
השיכחון, הזיכרון, המסתורין, הפיתרון
החשוב

שיר אינו יציר כפיים וגם
הנעלם שנועד להיאחז כולו
בקור החמים לשגע ולבלבל
את שמחת האומלל, את רינת החלכאי, את גיל
המסכן