עלילות מסדר הדבש

קורותיה של מערכת משחק תפקידים בעולם דמיוני ושל חבורת גיבורים אמיתיים ושה"מ קצת פחות

שם:
מיקום: Israel

יום שבת, יולי 08, 2006

מונתאו צייר החלומות

זאת הזדמנות טובה לומר כמה מילים על מונתאו (Montau), האל של אאורוס -

1. שמות, תארים וכינויים - מונתאו, "צייר החלומות"; "צבע החלומות", "אדון הצבע", "אביר הגוונים" "פסל הקשת בענן", "אוחז המכחול".

2. תחומי עניין ושליטה - יצירה, חיים, טבע, צבע, יופי, אומנות פלסטית, הרמוניה.

3. אתוס - עזרה לחלשים ולנזקקים, שמירה על החיים, הטבע (שהוא התגלמות היופי), הפיכת העולם למקום נעים ויפה יותר (בין היתר על ידי - תיקון עוולות מכל מיני סוגים ומיגור הרשע; יצירה מתמדת של יצירות אומנות שהופכות את העולם לטוב ונעים יותר ועוד).

4. חפצים קדושים מיוחדים - קשת היופי, חרב אלף הצבעים (ידועה גם בשם "חותכת קרני האור"), פטיש החיוּת, אזמל הרוח, מכחול החיים

5. מאמינים דת ופולחן - אין דת וכנסייה פורמליים. הדת היא דת התגלות מסטית. רוב התקשורת עם המאמינים נעשית באמצעות התגלויות. האל אוהב "להלך" בעולם ולהיכנס לחלומותיהם של יצורים ולעיתים מתגלה להם דרך חזיונות וחלומות לרוב בצורה עקיפה (הם אינם יודעים שחוו התגלות).

את רוב מסריו הוא מעבירה באמצעות העברת תמונות, צבעים, קולות, ריחות, רגשות, תחושות וכד'.

מדי פעם הוא מתגלה בצורה יותר ישירה, גלויה ועקבית. במקרים כאלה ההתגלות יכולה להיות לפעמים בשעת היקיצה , ולעתים לא בצורת חזיון אלא כדמות הפונה אל חווה ההתגלות ומדברת איתו. גם במקרים של התגלות ישירה הוא לא מזדהה כאל עצמו אלא כשליח/ה ומדבר בסגנון מאוד קריפטי המלווה בכל האמצעים "הרגילים" (תמונות, ריחות וכד').

6. פולחן וטקסים - מכיוון שהדת היא מאוד לא פורמאלית אין כמעט פולחן פרומאלי ומסודר. רוב הפולחן כולל את האלמנטים הבאים -

תפילה - המאמינים מתפללים לאלה כפי שליבם מורה להם. בד"כ הם עושים זאת באמצעות התבודדות ומדטציה כל אחד לפי דרכו ובתדירות ולמשך הזמן הנראה לו. כמובן שהכוהנים מתפללים אליה באופן תדיר ויום יומי אבל גם תפילתם היא אישית ולא מונחית על ידי כללים כלשהם.

"קורבנות" - אין קורבנות במובן המקובל אבל המאמינים נוהגים להקדיש דברים ומעשים לאל. "קורבן" מקובל הקדשת פעולות בתחומי העניין שלו - צדקה ועזרה לחלשים, לחימה ברוע, וכד' או יצירה של חפץ או יצירת אומנות מסוימת;

עד כאן תיאור קצר על האל - עוד סיפורים ומידע יינתן בהמשך.